Zespół Szkół Samochodowych - logo
s5
s4

Rok szkolny 2015/2016

"Anakonda 16" - Toruń, 8 czerwca 2016r.

Ekstrmalne zwiedzanie Fortu I - 21.05.2016r.

Dwóch pasjonatów fortyfikacji z naszego koła na zwiedzaniu Fortu I w Toruniu. Oto ich fotorelacja.

Katedra Św. Janów i Muzeum Historii Torunia – 21 maja 2016r.

II Toruńska Noc Muzeów – 14 maja 2016r.

Zwiedzanie Rynku Staromiejskiego - 14 maja 2016r.

Amerykanie w Toruniu – 26.02.2016

W dniu 26. 02 2016 na Rynku  Staromiejskim , chyba po raz pierwszy w historii miasta przebywała grupa żołnierzy amerykańskich.  Niektórzy z nas wybrali się tam, by obejrzeć imponujący sprzęt wojskowy. Udało nam się  nawet porozmawiać z Amerykanami.

Halleriada w Toruniu 18.01.2016

Październik 2015
Spotkanie z podróżnikiem – Stanisławem Poczobut Odlanickim z  Białorusi.

Niektórzy z nas wybrali się na to spotkanie nawet z babcią, ale niestety spotkania z tym Polakiem mieszkającym na Białorusi, podróżnikiem i znawcą Kresów Wschodnich nie było, bo władze białoruskie zatrzymały go na granicy.

Piknik patriotyczny

Z okazji 76 rocznicy utworzenia Polskiego Państwa Podziemnego braliśmy udział w apelu patriotycznym pod pomnikiem Żołnierzy Wyklętych i w pikniku patriotycznym na terenie Muzeum Etnograficznego, w niedzielę 27 września.

Na pikniku grała wojskowa orkiestra, można było zobaczyć wystawę sprzętu wojskowego i zjeść grochówkę wojskową.

Było super laugh Oby więcej takich wycieczek!
Rafał Vardanyan  - IB T4

Ps. Cieszę się bardzo, że do naszych wycieczek dołączają nauczyciele Samochodówki. Tu była z nami Pani Izabela Kopeć.smiley

Brygida Gorczyńska - opiekun koła

Dwór Artusa

22 września rozpoczęliśmy sezon wycieczek szkolnego koła regionalno-historycznego. Celem naszej pierwszej wycieczki był toruński Dwór Artusa.

Zwiedziliśmy Dwór Artusa z przewodnikiem, poznaliśmy historię dworu i  legendy o nim, zobaczyliśmy  nieznane zakamarki tego budynku, miejsce w którym miał próby legendarny zespół „Republika” Grzegorza Ciechowskiego oraz salę prób Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej.

Potem jeszcze obejrzeliśmy  wystawę „Toruń wieczorem i nocą”, wystawę  zrobioną przez grupę Torunian, którzy raz w miesiącu spotykają się, by fotografować nasze miasto.

W wycieczce brało udział 7 uczniów naszej szkoły oraz nauczyciele historii. Wszystkim się podobało, bo Dwór Artusa to ważna w historii miasta budowla i nie jest  codziennie dostępna do zwiedzania.

Zapraszamy do udziału w kolejnych wycieczkach smiley

Brygida Gorczyńska i Karol Kowalski - opiekunowie  koła.